کند کردن حرکات روده و کاهش دفعات توالت رفتن

مدیر انجمن: آرش

کند کردن حرکات روده و کاهش دفعات توالت رفتن

پستتوسط آرش » یکشنبه مرداد 25, 94 8:16 pm

اگر ما اسهالی ها بتونیم تعداد توالت رفتنمون را کم کنیم و در واقع حرکت غذا در روده را کند کنیم، این باعث می شود که هضم غذا کامل انجام شده و با افزایش آبگیری از مدفوع حالت اسهالی یا مدفوع شل از بین برود.
در واقع یک سری از تحریکات دستگاه گوارش باعث حرکات روده و در نتیجه توالت رفتن می شود که ما می خواهیم این تحریکات را کاهش دهیم.
چهار چیز باعث تحریک قوی می شود: 1- خوردن مقدار زیاد غذا در یک وعده 2- نخوردن غذا به مدت طولانی و خالی ماندن معده در فواصل بلندمدت
3- چربی ها 4-نوشیدن مقدار زیاد آب به یکباره با معده خالی

پس اینکارها را انجام می دهیم:
- تعداد وعده های غذایی را از 3 وعده به 5 وعده افزایش می دهیم (نیازی به کم کردن یا زیاد کردن مقدار غذای روزانه نیست)
- چون مقدار غذای روزانه بجای 3 قسمت به 5 قسمت تقسیم می شود، مقدار غذای هر وعده کم می شود.(همان چیزی که می خواهیم) و معده هم برای مدت طولانی خالی نمی ماند.
- از مصرف غذاهای چرب خودداری می کنیم البته در اینکار افراط نمی کنیم چون مقداری چربی برای بدن لازم است و اینکه بدون چربی به سختی حالتی سیری بمون دست میده و ممکنه در خوردن نون و برنج زیاده روی کنیم.
- آب نوشیدن همراه غذا که اشتباه است. آبی که بین وعده های غذایی می نوشیم را به چند قسمت تقسیم می کنیم و در فواصل زمانی مختلف می نوشیم.

این کشفی که کردم ;) جدید هست و خودم هنوز کامل اجراش نکردم.
دیگه اینکه این تحلیل نشون میده چه چیزی خوردن به تنهایی کافی نیست و چگونه خوردن هم مهم است.
آواتار کاربر
آرش
مدیر ارشد
 
پست: 2264
تاریخ عضویت: سه شنبه اسفند 1, 91 10:43 am
محل اقامت: تهران

Re: کند کردن حرکات روده و کاهش دفعات توالت رفتن

پستتوسط ssaaeedd » دوشنبه مرداد 25, 94 2:55 am

واقعا کار خوبیه این غذا رو چند وعده خوردن
کلا روحیه آدم رو بالا میبره وقتی معده رو با غذا پر نکنیم
خود من چند وقتیه تجربشو دارم
به این صورت که مثلا برا ناهار و شام هرکدوم ۳ بار غذا میخورم
یکم غذا میخورم حس میکنم دیگه کافیه سیرم ولی نه اونطور سیری که آدم داره میترکه و غذا جلوش بیارن حالش به هم میخوره! :lol:
خلاصه یکم میخورم دیگه میذارم نیم ساعت بعد سریع گشنم میشه باز میرم همونقدر دیگه میخورم....دیگه میره ۲-۳ ساعت بعدش که باز هم یکم غذا میخورم تا حس کنم کافیه.
در کل اصل بر اینه که سبک غذا بخورید و به مزه
معده راحت عملیات هضم رو روی مقدار کم غذا انجام میده و سریع معده تخلیه میشه باز احساس گرسنگی به آدم دست میده.....خوبیش اینه که غذا خیلی نرمال هضم میشه و به جسم و روحیه فشار نمیاد
خیلی حس بدیه حس سیری
یه جوریه که فکر میکنی کاش غذا نمیخوردی!
آواتار کاربر
ssaaeedd
کاربر ساده
 
پست: 45
تاریخ عضویت: سه شنبه تیر 30, 93 12:59 am

Re: کند کردن حرکات روده و کاهش دفعات توالت رفتن

پستتوسط saeid » دوشنبه مرداد 26, 94 4:22 am

این همون رجیم غذایی هست که کسانی که تو مسابقات هستند همینطوری میخورند.منتها فقط سینه مرغ و فیله مرغ و گوشت و این چیزها.تعداد اظافه کردن وعده غذایی حتی باعث اضافه وزن میشه اگر از مواد پر کربوهیدرات و پروتین هم اضافه بشه.یعنی 5 وعده هر وعده 20 گرم پروتیین 3 بار و 100 گرم کربو 3 بار یا کمتر.کافیه شما از سیب زمینی ابپز با هویج و مرغ تو وعده هاتون باشه.چیزهایی که من تو رجیم میخورم.سفیده تخم مرغ 5 تا .موز .لوبیا چیتی .اینا خیلی عالی سفت میکنه حرکات روده هم کند میشه.یه کمی نفخ بوجود میاره که میشه حلش کرد.ولی در عوض مشکل اسهال و برطرف میکنه.
در کل خوبه ولی اب سعی کنید روزی 6 تا لیوان رو بخورید چون کلیه سنگ سازی میکنه.و صفرا و کبد هم ممکنه به مشکل برخوره با کم ابی.
من با این سایت فارسی تایپ می‌‌کنم اگر برخی‌ کلمات اشتباه هست از اینجاس.
http://behnevis.com
saeid
کاربر حرفه ای
 
پست: 510
تاریخ عضویت: جمعه مهر 4, 93 8:26 pm
محل اقامت: تهران

Re: کند کردن حرکات روده و کاهش دفعات توالت رفتن

پستتوسط آرش » دوشنبه مرداد 26, 94 9:15 am

- اینکه انسان فقط در صبحانه ، ناهار و شام غذا بخورد پایه و اساس علمی ندارد و بعد از شهرنشین شدن انسان مد شد! قبل از اون انسان هر وقت گرسنه بود غذا می خورد ، البته انسان سابقه پرخوری هم داره مثلا موقعی که شکار موفقی داشت.(یا زمان پیدا کردن یک منبع غذایی جدید) چون گوشت و غذاهای اون زمان را نمیشد برای بعد ذخیره کرد. فرق اون پرخوری با پرخوری الان اینه که قبلا حداکثر هفته ای یکبار پرخوری میشد(در زمان یک شکار موفق) نه مثل الان هر روز.
- یکی دیگه از خواص افزایش وعده های غذایی اینه که نمیزاره صفرای زیادی جمع بشه که بعد ترشح یکدفعه ایش مشکل ایجاد کنه.

- هویج و سیب زمینی و موز و لوبیا(بخصوص چیتی) یک نقطه مشترک دارند. اینکه همشون مقدار زیادی فیبر محلول دارند که به مدفوع قوام میده و به علت خنثی کردن صفرا باعث آرام شدن دستگاه گوارش هم میشه.
- بهرحال در موردهایی شبیه به این، مهمترین چیز تجربه خود آدم هست یعنی اگر یک حالتی بهمون ساخت خیلی مهم نیست که دانشمندان در موردش چی میگن.
آواتار کاربر
آرش
مدیر ارشد
 
پست: 2264
تاریخ عضویت: سه شنبه اسفند 1, 91 10:43 am
محل اقامت: تهران

رفلکس گاستروکولیک Gastrocolic Reflex

پستتوسط آرش » شنبه شهریور 21, 94 1:55 pm

بعد از صرف غذا موجی از معده به طرف روده بزرگ می‌رود که اصطلاحاَ به آن رفلکس گاستروکولیک می‌گویند. این (تحریک) معمولا باعث عمل دفع می شود. رفلکس گاستروکولیک Gastrocolic reflex بر اثر اتساع معده ایجاد شده سبب بروز حرکات دسته جمعی در روده بزرگ می‌شود.

عواملی که رفلکس گاستروکولیک را تشدید می کنند:

- چربی (گیاهی یا حیوانی)
- مقدار زیاد غذا (در یک وعده)
- فیبر زیاد (بخصوص نوع نامحلول)
- خوردنی های اسیدی مثل مرکبات، سرکه و . . .
- خوردنی سرد(از لحاظ دما) بخصوص نوشیدنی های سرد حتی آب
- قهوه یا چای غلیظ
- ادویه (فلفل، زیجبیل، زردچوبه، دارچین . . . )
- سیر و پیاز
آواتار کاربر
آرش
مدیر ارشد
 
پست: 2264
تاریخ عضویت: سه شنبه اسفند 1, 91 10:43 am
محل اقامت: تهران

تنظیم رفلکس گاستروکولیک با طب سوزنی

پستتوسط آرش » یکشنبه شهریور 22, 94 2:20 pm

در سیستم طبیعی بدن شما رفلکسی وجود دارد که در طب غربی کاملا” شناخته شده است و بمحض اینکه شما غذا می خورید یک پیغامی معده به روده می دهد که فضولات مانده در روده تخلیه شود (رفلکس گاستروکولیک Gastrocolic reflex).

در زندگی ماشینی که هر کسی در هر مکان و زمانی ممکن است نتواند تخلیه ادرار یا مدفوع داشته باشد و نگه می دارد، هر کسی درست غذا نمی خورد و غیره ، این باعث اختلالات بدی می شود، ما به میزان بسیار زیادی یبوست داریم و یکی از دلایلی که کالری جذب بدن می شود این است که فضولات باقی مانده از غذا در روده ی ما زیاد می ماند.
درمانجوهایی که با این روش درمان شده اند می گویند که چه اتفاقی برای من افتاده است که بیرون روی معده ی من بیشتر شده است،نه اسهال دارم و نه به صورت نا جورتخلیه روده دارم ولی هر بار که غذا می خورم نیم ساعت بعد احساس دفع دارم.
این یک رفلکس طبیعی در بدن ما می باشد و برای بعضی ازما چون تا به حال این تغییرات را ندیده بودیم ،جای تعجب دارد که حدود نیم تا ۱ ساعت بعد از غذا خوردن روده ی ما تخلیه شود.
حتی حیوانات هم این رفلکس طبیعی تخلیه روده بعد از غذا را دارند و نمونه ی آن را می توانیم در سگهای خانگی ببینیم.

ما با روش امبدینگ یا گوت در طب سوزنی که تاثیرات آن و عملکرد مفیدی که علاوه بر درمان چاقی و تناسب اندام برای شما به همراه دارد و طب سوزنی سنتی و روشهایی از طب چینی این طبیعت را به بدن شما بر می گردانیم و به سمت زیبایی بدن و تناسب اندام و لاغر شدن می روید.

http://3erat.ir/medical-information/%D8 ... 9%85%D8%A7
آواتار کاربر
آرش
مدیر ارشد
 
پست: 2264
تاریخ عضویت: سه شنبه اسفند 1, 91 10:43 am
محل اقامت: تهران

Re: کند کردن حرکات روده و کاهش دفعات توالت رفتن

پستتوسط آرش » یکشنبه شهریور 22, 94 3:16 pm

سوال: من مدت 2 ماه است که رژیم گیاهخواری را شروع کردم . البته چند روز گوشت مصرف کردم، ولی کم کم دارم به طور کامل کنار می گذارم . اما الان مدت حدود 2 هفته است که مدفوع من حالت خیلی شل پیدا کرده ولی به صورت اسهال کامل نیست و بعضی موقع ها مثل اسهال نیاز فوری به تخلیه دارم ولی مدفوع آبکی نیست فقط شل هست . می خواستم ببینم این طبیعی است یا نه؟

دکتر زرین آذر: بله . تغییر شکل مدفوع و اضافه شدن دفعات آن پس از تغییر رژیم غذایی به رژیم گیاهی عادی است و در حقیقت نشانه مثبتی برای سم زدایی بدن است.
دو تا سه نوبت دفع مدفوع در روز نه تنها عادی بلکه ایده آل است .
معمولا حدود نیم ساعت پس از صرف غذا روده بزرگ نیاز به تخلیه مواد قبلی انباشته شده پیدا می کند . این عمل در اثر رفلکس خاصی است که با جویدن و بلعیدن غذا در دستگاه گوارش ایجاد می گردد.
درک طب مدرن و همچنین درک اکثریت مردم از تعداد ، نوع و زمان دفع مدفوع درک نادرستی است .

مدفوع باید در فرمی باشد که به آسانی و بدون نیاز به زور زدن و فشار از بدن خارج گردد . هم چنانکه خروج ادرار از بدن نیازی به زور زدن نداشته و درحقیقت حرکتی خودبخودی و مفرح است به همانگونه نیز دفع مدفوع باید چنین باشد.
و اما درمورد تغییراتی که در عمل دفع در شما صورت گرفته، رژیم گیاهی، مقدار فراوانی فیبرهای نامحلول را به بدن شما میرساند که در اثر آنها اندازه و مقدار مدفوع بزرگتر گردیده و همچنین مقدار بیشتری آب را نیز درخود نگه میدارد و به همین دلیل مدفوع گیاهخواران با مدفوع گوشتخواران از نظر شکل و اندازه و حتی بو متفاوت است . پس از مدتی البته بدن شما به رژیم غذایی جدید بیشتر عادت نموده و مدفوع متعادل تر خواهد شد .

drzarinazar.blogfa.com
آواتار کاربر
آرش
مدیر ارشد
 
پست: 2264
تاریخ عضویت: سه شنبه اسفند 1, 91 10:43 am
محل اقامت: تهران


بازگشت به • تجربیات - درمان ای بی اس IBS

چه کسی آنلاین است

کاربران حاضر در این انجمن : Bing [Bot] و 1 مهمان

cron