رژیم غذایی با FODMAP کم

مدیران انجمن: آرش, آشنا

Re: رژیم غذایی با FODMAP کم

پستتوسط spring » چهارشنبه بهمن 30, 92 5:43 pm

دوستان اگر تصمیم دارید نان بدون گلوتن تهیه کنید. حتما توجه کنید که نباید درش آرد سویا به کار رفته باشه.
در نان ها و آرد های بدون گلوتن معمولا از آرد سویا استفاده میشه که جزو رژیم فودمپ کم نیست.
spring
کاربر ساده
 
پست: 43
تاریخ عضویت: یکشنبه بهمن 6, 92 11:18 am
محل اقامت: مشهد/26 ساله/ مجرد

Re: رژیم غذایی با FODMAP کم

پستتوسط امیدوار » جمعه فروردین 1, 93 11:46 am

دوستایی که ازاین رژیم استفاده میکنن واقعاراضی هستین؟ نفختون کم شده؟
یه مسئله هم هست اینکه خوب یه سری ازین موادغذایی که مجازهست خوردنشون من بدونم بهشون واکنش نشون میدن خبببب مث سیب زمینی آبپز،یا ذرت تخم مرغم همینطور
واقعا اگه لاغر نمیشدم وافت فشار نداشتم کلا لب به غذا نمیزدم ‏
راسای دوستان بااین اوصاف شما صبونه چی میخورین؟یا برا نهار هرروز برنج و گوشت بخوریم؟ ببخشین ها من تازه این پست رو دیدم و آماتور به حساب میام:‏)‏
صدای خنده خدا را می شنوی؟ به آنچه تو محال میپنداری میخندد...
بخند و امیدوار باش ...
امیدوار
مدیر انجمن
 
پست: 465
تاریخ عضویت: دوشنبه بهمن 30, 91 12:14 pm
محل اقامت: متاهل/24ساله

رژیم غذایی با FODMAP کم

پستتوسط آرش » یکشنبه فروردین 3, 93 5:13 pm

بعضي از خوراكي هايي كه به نفاخ بودن معروف هستند در اين رژيم غذايي مجاز هستند مثل :
شلغم ، فلفل سبز ،هویج ،کرفس ، موز، زردآلو ، طالبی.
آواتار کاربر
آرش
مدیر ارشد
 
پست: 2264
تاریخ عضویت: سه شنبه اسفند 1, 91 10:43 am
محل اقامت: تهران

Re: رژیم غذایی با FODMAP کم

پستتوسط امیدوار » یکشنبه فروردین 3, 93 6:46 pm

بخدا اصلا به رژیم غذایی نیس،من جدیداااا هرچیییییی میخورم دل و رودم به هم میریزه @،اصن یه وضییییی
من واقعا برام ثابت شد که اعصاب بدن و اعصاب روده هام مشکل دارن
یعنی اگه چیزی نخورمم و کلا شبانه روز روزه هم باشم باز اوضاع اینه!‏
واقعا کلافه کنندس!‏
صدای خنده خدا را می شنوی؟ به آنچه تو محال میپنداری میخندد...
بخند و امیدوار باش ...
امیدوار
مدیر انجمن
 
پست: 465
تاریخ عضویت: دوشنبه بهمن 30, 91 12:14 pm
محل اقامت: متاهل/24ساله

رژیم غذایی با FODMAP کم

پستتوسط آرش » یکشنبه فروردین 3, 93 9:04 pm

من در مورد موثر بودن رژيم غدايي نظر خاصي ندارم و از طرفي خودم اندر خم يك كوچه هستم.
ولي در مواقعي كه باكتري در دستگاه گوارش بيش از حد رشد كرده باشد هرچه بخوريم مشكل وجود دارد اما فودمپ مي تواند تعداد باكتري را كم كند. وقتي شما مانع رسيدن غدا به باكتري ها ميشيد، در روزهاي اول اوضاع گوارشي احتمالا بدتر هم ميشه يكي به علت تشديد فعاليت باكتري هايي كه به علت نرسيدن غذا در حال از بين رفتن هستند و ديگري جسد باكتري هاي مرده كه خود سمي هستند. پس بايد كمي صبور باشيد تا نتيجه بگيريد. من بارها با اين رژيم ها نفخم را كم كردم ولي مشكل اينجاست كه نتوانستم مدت طولاني اون را اجرا كنم.
آواتار کاربر
آرش
مدیر ارشد
 
پست: 2264
تاریخ عضویت: سه شنبه اسفند 1, 91 10:43 am
محل اقامت: تهران

Re: رژیم غذایی با FODMAP کم

پستتوسط امیدوار » دوشنبه فروردین 4, 93 9:09 am

بله درسته حتما همینطوره که شما میگین.ممنونم
صدای خنده خدا را می شنوی؟ به آنچه تو محال میپنداری میخندد...
بخند و امیدوار باش ...
امیدوار
مدیر انجمن
 
پست: 465
تاریخ عضویت: دوشنبه بهمن 30, 91 12:14 pm
محل اقامت: متاهل/24ساله

Re: رژیم غذایی با FODMAP کم

پستتوسط spring » دوشنبه اردیبهشت 29, 93 4:55 pm

امیدوار نوشته است:دوستایی که ازاین رژیم استفاده میکنن واقعاراضی هستین؟ نفختون کم شده؟
یه مسئله هم هست اینکه خوب یه سری ازین موادغذایی که مجازهست خوردنشون من بدونم بهشون واکنش نشون میدن خبببب مث سیب زمینی آبپز،یا ذرت تخم مرغم همینطور
واقعا اگه لاغر نمیشدم وافت فشار نداشتم کلا لب به غذا نمیزدم ‏
راسای دوستان بااین اوصاف شما صبونه چی میخورین؟یا برا نهار هرروز برنج و گوشت بخوریم؟ ببخشین ها من تازه این پست رو دیدم و آماتور به حساب میام:‏)‏


من با این رژیم نفخم کاملا از بین رفته و خیلی ازش راضیم. اگر ناپرهیزی کنم و رژیممو رعایت نکنم اوضاعم حسابی به هم میریزه، حتی اگه در حد خوردن دو تا شیرینی گندم یا یک برش هندوانه یا چهار تا زردآلو باشه.
این که یک غذا تو لیست غذاهای مجازه دلیل بر این نیست که همه بتونن تحملش کنن. دکتر شپرد هم میگه غذاهای مجازی که تو این رژیم هست و با بدن شما سازگار نیست رو خودتون حذف کنید. البته اگر دنبال رعایت واقعی این رژیم هستین دنبال لیست معتبری از غذاهای کم قند باشین، من بارها دیدم تو لیستهای مختلف که به نام Low fodmap تو اینترنت تگ خورده بودن غذاهای غیر مجاز درشون بوده.

من برای صبحانه آب جوش (چایی رو چند ساله ترک کردم) ، دو تا موز، نان بدون گلوتن ( آردشو سفارش میدم و خودم نان میپزم) و مربای خانگی یا ارده بدون قند می خورم.
برای نهار هم خوراک گیاهی یا خورش گیاهی در کنارش نان بدون گلوتن و برنج استفاده می کنم.
امیدوارم بتونی این رژیمو امتحان کنی و همسرت هم همراهیت کنه؛ ازدواجت رو هم تبریک می گم. :)
spring
کاربر ساده
 
پست: 43
تاریخ عضویت: یکشنبه بهمن 6, 92 11:18 am
محل اقامت: مشهد/26 ساله/ مجرد

Re: رژیم غذایی با FODMAP کم

پستتوسط امیدوار » دوشنبه اردیبهشت 29, 93 11:31 pm

ممنونم spring عزیز.. هم بابت راهنماییتون هم تبریک..
ایشالا شما هم تو زندگی همیشه خوشبخت و سلامت و سرزنده باشین..
والا من نتونستم رعایت کنم این رژیمو :( خیلییییییییییییییییی سخته ..واقعا اراده ی فولادین میخواد :D
صدای خنده خدا را می شنوی؟ به آنچه تو محال میپنداری میخندد...
بخند و امیدوار باش ...
امیدوار
مدیر انجمن
 
پست: 465
تاریخ عضویت: دوشنبه بهمن 30, 91 12:14 pm
محل اقامت: متاهل/24ساله

مضرات گندم

پستتوسط نورا » یکشنبه خرداد 17, 94 3:31 pm

دکتر ویلیام دیویس متخصص قلب و عروق در کانادا به تازگی کتابی تحت عنوان چاقی گندمی: کاهش مصرف گندم، کاهش وزن، راه خود بسوی سلامتی را بیابیم منتشر کرده که برخلاف انتظار در آن سخن از مضرات گندم گفته است.برخی نکات حائز اهمیتدر این کتاب در زیر با اختصار مطرح می شود.
دکتر دیویس در کتاب خود حکایت از آن دارد که گندمی که امروزه ما مصرف می کنیم با گندمی که یکی دو نسل قبل مصرف می شد بسیار متفاوت است. گندم کنونی محصول گیاهی به قامت 45 سانتی متر است که نتیجه تحقیقات ژنتیک در دهه 60 و 70 میلادی است. این گیاه (گندم) دارای خواصی است که کمتر در مجامع عمومی مطرح می شود از جمله ماده ای بنام .Glidianاین پروتئین به گیرنده های مواد تخدیر کننده در مغز متصل شده و باعث تحریک حس گرسنگی می شود به گونه ای که تا 440 کالری مصرف روزانه را افزایش می دهد.
وی معتقد است رژیم غذایی فاقد گندم در کاهش اشتها و وزن مؤثر است. به اعتقاد او آنچه ما می خوریم سم است نه گندم. او چنین استدلال می کند که کشاورزان برای افزایش محصولات خود از بذری که بصورت ژنتیک اصلاح شده استفاده می کنند. حال آنکه چنین بذری برای بدن مضر است.البته متخصصین تغذیه به دیده تردید به این موضوع می نگرند. به باور ایشان مدتهای طولانی است که گندم و محصولات آن مورد استفاده قرار گرفته و عارضه جدی تاکنون گزارش نشده است.
موضوع دیگری که دکتر دیویس در کتاب جنجال برانگیز خود مطرح می کند حکایت از آن دارد که اگر شما گندم مصرف نکنید می توانید در عرض شش ماه حدود 30 پوند (تقریبا 15 کیلوگرم) کاهش وزن داشته باشید. این بدان دلیل است که پروتئین Gliadin موجود در گندم باعث افزایش اشتها می شود بنابراین هنگامیکه که گندم مصرف نمی کنید دیرتر احساس گرسنگی می کنید. متخصصین تغذیه در این موضوع با وی هم عقیده اند.
دکتر ویلیام دیویس معتقد است که گندم به روده آسیب می رساند و باعث اسهال،التهاب،سوءهاضمه و بیماری اتوایمیون (سلیاک) می شود. علت این امر پروتئین گلوتن است. متخخصین تغذیه نیز این ادعا را تایید می کنند.
نکته پایانی اینکه گندم باعث افزایش قند خون می شود که این خود تبعا منجر به افزایش ریسک بیماریهای قلبی می گردد. متخصصین تغذیه ضمن تایید این موضوع اذعان می کنند کربوهیدراتهای تصفیه نشده با فیبر پایین مانند بیسکویت،کیک و نوشیدنیهای دارای قند بالا تبدیل به گلوکز شده و باعث افزایش قند خون می شود. در نتیجه پانکراس انسولین بیشتری ترشح می کند و خطر نارسایی پانکراس افزایش می یابد.
http://www.pezeshkonline.ir/index.php?T ... &AID=10581
GOD IS LOVE
نورا
کاربر فعال
 
پست: 132
تاریخ عضویت: شنبه بهمن 25, 93 10:57 am

قبلی

بازگشت به • رژیم غذایی - درمان بی اختیاری

چه کسی آنلاین است

کاربران حاضر در این انجمن : کاربر عضو شده ای موجود نیست و 0 مهمان

cron